Prin design web se înțelege în general realizarea de site-uri web, de la momentul conceperii structurii și interfeței grafice și până la finalizarea programării și introducerea propriu-zisă a datelor care alcătuiesc conținutul site-ului – imagini, text, fișiere și alte elemente.
Din moment ce ați ajuns aici, cu siguranță nu este din întâmplare, căutați un web designer sau aveți nevoie de un programator pentru dvs sau compania dvs. Acest articol este realizat de echipa noastră, cu informații structurate, punctuale și explicate pe înțelesul tuturor.
Nu suntem în măsură să vă spunem cu cine să lucrați pentru site-ul dvs web, dar vă dăm un sfat: Pe oricine ați alege, pe noi, altă agenție sau un freelancer, vă rugăm să țineți cont de un aspect foarte important și anume modul cum vă explică metodologia de lucru, ce va face concret, punctual pentru dvs. Dacă reușește să vă explice fiecare etapă pe înțelesul dvs, atunci acea persoană sau agenție este potrivită pentru dvs. Vă urăm baftă și vă invităm să descoperiți rolul unui designer web și care sunt elementele unui site web.
Bogdan Păunescu, director artON media
Și totuși, ce fac designerii web?
Designul web identifică obiectivele unui site web sau unei pagini web și promovează accesibilitatea pentru toți potențialii utilizatori. Acest proces presupune organizarea conținutului și imaginilor pe o serie de pagini, integrarea aplicațiilor și a altor elemente interactive.
Profesioniștii care efectuează acest proces se numesc web designeri, iar munca lor include următoarele atribuții:
- Selectarea fonturilor ușor de citit;
- Alegerea unor scheme de culori atractive și fonturi ușor de citit;
- Implementarea identității unei mărci/brand prin culori, fonturi și aspect;
- Crearea unei hărți a structurii site-ului web pentru a asigura o navigare intuitivă, renumitul sitemap;
- Plasarea de imagini, logo-uri, text, videoclipuri, aplicații și alte elemente;
- Folosind limbaje de codare, cum ar fi HTML, CSS, PHP, Python, Javascript, etc, pentru a crea machete și pentru a stila paginile;
- Realizarea de versiuni optimizate de site-uri web și pagini atât pentru vizualizare desktop, cât și pe mobil;
Există două metode comune de design web: design adaptiv și responsive. În designul adaptiv, conținutul site-ului web este creat folosind dimensiuni standard de ecran ca cadru pentru aspect. În designul responsive, conținutul se mișcă dinamic în funcție de dimensiunea ecranului. Designerii web folosesc diferiții pași ai procesului general de design web pentru a folosi aceste metode de design în funcție de preferințele și obiectivele clientului sau angajatorului lor pentru site.
Care sunt elementele designului web?
Procesul de web design permite designerilor să se adapteze la orice preferințe și să ofere soluții eficiente. Există multe componente standard ale fiecărui design web, inclusiv:
- Aspectul;
- Imaginile;
- Ierarhia vizuală;
- Schema de culori;
- Tipografia;
- Lizibilitatea;
- Structura meniului de navigare;
- Varianta de mobil;
1.Aspectul website-ului
Aspectul site-ului web este modul în care materialul este afișat pe o pagină. Alegerea aspectului este o sarcină esențială pentru designer. Ar trebui să fie simplu, intuitiv și accesibil. Designerii web pot folosi zone goale numite spații albe pentru a organiza elementele site-ului cu modele bazate pe grile pentru a le menține în ordine. Un exemplu de tehnologie ar fi Bootstrap.
Designerii pot crea machete specializate pentru ecrane desktop și dispozitive mobile. Site-urile web prietenoase cu dispozitivele mobile sunt o necesitate, deoarece mulți vizitatori accesează site-uri web de pe telefoanele lor mobile sau tablete. Pentru a se asigura că un site web este pregătit pentru vizitatorii de pe mobil, designerul poate folosi un șablon receptiv care se adaptează la diferite dimensiuni de ecran sau un aspect numai pentru dispozitive mobile care se va activa atunci când un dispozitiv non-desktop se conectează la site. Un aspect consistent între suporturi contribuie la încrederea vizitatorilor.
2.Imagini
Imaginile sunt ilustrații, grafice, fotografii, pictograme și altele folosite pentru a furniza informații suplimentare textului. Pentru a crea efectul dorit, designerii pot alege imagini care se completează reciproc și brandul pe care îl reprezintă site-ul.
3.Ierarhie vizuală
Ierarhia vizuală este ordinea în care utilizatorul va prelucra informațiile de pe site. Designerul îl creează aplicând un model vizual pe site. Modelul vizual este modul în care designul direcționează ochii și comportamentele vizitatorilor. De exemplu, F-Patterns sau Z-Patterns subliniază secțiunea orizontală de sus a site-ului dvs., unde majoritatea designerilor plasează navigarea și logo-ul mărcii și uneori o casetă de căutare. Acestea sunt elemente care inspiră interacțiunea utilizatorului și
4.Schema de culori
Schema de culori este o combinație de culori care este în armonie cu marca și industria pe care o reprezintă. Pentru a realiza acest lucru, ei vor alege o culoare dominantă și alte câteva pentru a crea o paletă. O paletă de culori poate fi monocromatică (nuanțe diferite ale aceleiași culori), analogă (culori apropiate una de cealaltă) sau complementară. Designerii iau în considerare și culorile de care utilizatorii sunt mai susceptibili de a fi atrași.
5.Tipografia
Tipografia este stilul sau fontul conținutului scris. Designerii web aleg una sau o combinație care este atractivă și ușor de citit. Pentru a face cea mai bună alegere, ar trebui să aleagă un font care să corespundă publicului țintă. Unele site-uri pot fi mai bune în fonturi serif, în timp ce altele pot folosi fonturi non-serif, în funcție de industria site-ului, scopul și utilizatorul obișnuit.
6.Lizibilitatea
Lizibilitatea este atunci când textul conținutului este ușor de văzut și citit pe o pagină web. Textul de pe site ar trebui să fie lizibil, deoarece vizitatorii petrec de obicei puțin timp pe acesta și ar trebui să găsească rapid informații. Designerii pot realiza acest lucru selectând o dimensiune și un pixel adecvat pentru text. Contrastul dintre text și culorile de fundal ale site-ului îmbunătățește, de asemenea, lizibilitatea.
7.Meniul de navigare
Elementele de navigare sunt instrumentele care permit utilizatorilor să aleagă unde doresc să meargă într-un site web. Acestea pot fi prezente în antetul, corpul și subsolul site-ului, în funcție de aspectul și structura site-ului. Aceste elemente sunt esențiale, deoarece direcționează vizitatorii către informațiile pe care le doresc cât mai repede posibil.
Designerii pot alege o varietate de modele și machete de navigare, cum ar fi utilizarea unui buton care ascunde și dezvăluie meniurile de navigare. De asemenea, pot include săgeți cu un singur clic și alte butoane care direcționează utilizatorii înapoi în partea de sus a unei pagini, la o anumită zonă a unei pagini sau la o altă pagină în întregime.
8.Conţinutul
Conținutul este toate informațiile disponibile pe site. Este un element esențial deoarece vizitatorii doresc să obțină informații rapid. Atunci când site-ul web comunică clar și atrage atenția cititorilor, este mai probabil să-i transforme în consumatori. Designerul poate realiza acest lucru folosind tonul adecvat și oferă informațiile potrivite pe întregul site web, inclusiv paginile „Despre” și „Contact”.
9.Adaptabilitatea la mobil
Reactivitatea mobilă este caracteristica unui site web care îi permite să se afișeze pe un dispozitiv mobil și să-și adapteze aspectul și proporțiile pentru a fi lizibile. Designul web asigură că site-urile sunt ușor de vizualizat și de navigat de pe dispozitive mobile. Atunci când un site web este bine conceput și receptiv la dispozitivele mobile, clienții pot ajunge cu ușurință la afacere.
1 comment
Comments are closed.